Helgens resultat: Sådär

+ 4 kr i helgen... Sollentuna-Gislaved satte stopp i hjulen på många av betten. Tyvärr verkade som Sollentuna bara ställde in skorna i första och tappade ett set. För mig förvånande inställning då ALLA set är viktiga när man slåss om GP-plats.

Kr kvar: 617

Faktumet kvarstår dock, mina bettingtips ger betydligt bättre avkastning än bankränta ;) Så ta ut era besparingar och satsa dom på volleyboll!

Fick också en kommentar om att läsningen på bloggen är tråkig.

Svar: Sant, bloggen har kanske blivit lite väl renodlad och jag har inte lagt ut mina tankar och motiveringar till de satsningar jag gör. Detta beror främst på att jag lägger in 3-8 olika kuponger varje omgång och det är rätt så jobbigt att skriva om alla. Ska försöka ge det ett försök att skriva om de matcher jag verkligen tror på och ger relativt bra avkastning jämfört med risken man tar när man spelar på matchen.

Har redan nu lite tankar om nästa omgång, som kan ändras under veckan om jag hör rykten om skador och dylikt:

Säter - Habo: Säter gjorde livet surt för sollentuna i början av säsongen. Heta på hemmaplan? Habo är alltid av tradition heta i början av säsongen, men brukar falla tillbaka ju längre säsongen lider... Habo alltid bra på hemmaplan, sämre på bortaplan. Slutsats: Säter kan ställa till med problem, kanske ta 1 eller 2 set.

Linköping - Öreklljunga: Örkell spelar en tuff match mot Sollentuna på lördagen för att sen åka upp till Linköpings jättehall på söndagen. Från skolådan till Linköpings sporthall kan ge problem i serve. Öreklljunga har heller inte mött ett lika starkt blocklag som Linköping är (de har heller inte mött Hylte och Falkenberg som också är starka i block). Linköping får för första gången spela i sin hemmahall efter att spelat 4 bortamatcher. Vad som talar för Örkelljunga är att de har övertygat fullständigt i serieinledningen medan Linköping har trevat fram lite osäkrare och tappat en del set. Det blir ett tungviktsmöte och kan mycket väl bli en 5-setare med Linköping som slutsegrare...

Lugi - Falkenberg: Inte så mycket att säga om, 1-3 eller 0-3 blir slutresultatet, med eller utan Kalle. Svårt dock om Handicapet är 2.5 på Lugi, då kanske jag avstår att satsa.



Kommentarer
Postat av: Kul!

Med ens blev bloggen bra mycket roligare! Kul att få läsa sådant som man själv kanske inte tänkt på inför de kommande matcherna.

2008-11-25 @ 07:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0